miercuri, 1 iulie 2015

Nuanţe de beton



Oraşul e o entitate care lucrează pentru sistem. A fost născut de sistem, educat tot de el şi lucrează pentru el.
Iar sistemul nu are nevoie de oameni cu spirit, ci de carcase goale. De trupuri din carne şi sânge. 
Aşa că, dintâi ne cimentuieşte şi betoneşte prin oraşe (ca să ne imobilizeze), apoi ne auncă cu prafuri de ucis spiritul din om.


Azi, pe trotuarul de pe lângă cimitir, am văzut omul dormind. Era ora 8 dimineaţa. Din sens opus venea o salvare. Probabil era pentru omul de pe trotuar.

Îl ştiu pe omul adormit, căci o vreme a fost şi pe trotuarul din faţa biroului.
Zice el că are 85 de ani, dar pare mai tânăr…
Şi că aşteaptă să moară.
Are un fiu plecat afară, dar cu care nu ţine legătura şi căruia nici nu vrea să îi dea de ştire că el, tatăl, s-a hotărât să moară…
Vecinii au chemat şi atunci salvarea. S-a constatat că nu era băut, ci doar dormea.
I-au spus să plece, iar el s-a mutat câţiva metri mai la stânga, între două maşini, fix în faţa biroului meu. Şi cu capul pe bordură, în loc de pernă.
Aşa l-am găsit dormind în ziua aceea. Un om cu mult bun simţ. Tot ce avea, deja purta. Plus o sacoşă în care se vedea nişte pâine. Nu dorea să deranjeze pe nimeni, ci doar era doborât de somnolenţă. Liniştit şi resemnat în decizia lui de a muri cât mai repede.
De la el am aflat că în oraş nu există un loc unde să doarmă cei ca el. Fără adăpost.
L-am lăsat acolo, aşa, dormind în soare, cu capul pe bordura oraşului… Care nu-i era permisă...

Căci  oamenii l-au gonit şi de pe trotuarul acela. Nu l-am mai văzut, până azi.
Când dormea fix lângă gardul cimitirului în care îşi doreşte să ajungă… Probabil îi dădea târcoale, ademenindu-l să-l înhaţe...

Oare cum e să te trezeşti în fiecare dimineaţă cu tristeţea că, încă, nu ai murit?!... Şi să îţi propui ca ziua acea să o dormi suficient de mult, astfel încât să atingi moartea. Cumva. Şi cât mai degrabă…

Şi mai trist e că… mulţi suntem la fel ca el, ca omul care doarme pe trotuarul de lângă gardul cimitirului în aşteptarea morţii… Numai că noi dormim în paturile noastre. În casele noastre.

Dar, nu e nicio diferenţă…

Azi pe mine m-am văzut acolo dormind pe trotuarul de lângă cimitir…
Un om cimentat… Un om betonat…
Un om care, doar de câteva zile, a uitat să mai privească în interior… Şi s-a stins… Clipă după clipă…

E atât de uşor să uiţi de tine…
Căci oraşul îţi asigură tot ce e necesar pentru asta…
……………………………………………

Beton în loc de pământ şi iarbă verde – ca nu cumva să faci împământarea aceea divină!
……………………………………………

Zgomot de maşini, macarale, scârţâit de blocuri şi de angrenaje în loc de sunetul apei, al vântului printre frunze, al păsărilor şi al părului care îţi creşte – ca nu cumva să găseşti liniştea din interior!
……………………………………………

Dualitate şi judecată, în loc de universalitate şi simplitate – ca nu cumva să realizezi că tu, spirit divin, esti în toate!
……………………………………………

Competitivitate şi comparaţii, examene şi testări, în loc de împărtăşire şi conectare – ca nu cumva să te recunoşti în cei din jur şi să creşti!
……………………………………………

Şi toate în nuanţe de gri… Culoarea betonului…
……………………………………………

Azi sunt în recunoaştere… Experimentez dormitul pe bordură…
Mâine, dacă nu am murit încă, îmi deschid aripile, mă înalţ desupra blocurilor şi scuip tot focul din mine!!!!!!!!!

Adică dau dracului tot oraşul ăsta! Cu bloacele şi cu bordurile lui cu tot!

PS: e bine dacă mai am furia… Ea mă poate ţine trează, măcar o vreme…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu