joi, 9 iulie 2015

Piticul verde vrea poveste lui!



A intrat pe uşă, la serviciu, încă de la primele ore. Mic. Verde. Curăţel şi frumuşel la suflet.

-Bună ziua. Doamna scriitoare?
-Da. Spuneţi...
-Ştiţi, vreau să apar şi eu în poveştile dumneavoastră. Ce trebuie să fac pentru asta?
-...?!?!?!...
-... Eu mi-am pus cravată şi m-am dat şi cu spray... V-am şi aşteptat zilele trecute să treceţi pe la mine... Eram în grădină, la smuls iarba şi legat de roşii. Aşa, cu cravată şi spray-at. Dar nu aţi venit...

Era atât de dezamăgit că m-a înduioşat tare... Dar tare de tot...

Cu atât mai mult cu cât...
Oamenii fug din cărţile mele. Şi chiar de mine...

-Băi, eu nu mai vorbesc cu tine, că tu iar mă bagi în carte, sau mă pui pe blog! De mă ştie o lume întreagă că am făcut şi am dres...
-Păi... Tu ai ceva de ascuns?!
-Nu! Desigur! Dar nu îmi place să fiu aşa... Expus!
-Cum adică... expus?...
-Păi, dacă mă bagi acolo e ca şi cum mă expui pe o tarabă!
-Ah!... Nu m-am gândit la asta... Dar... eu nu dau numele reale niciodată... şi acopăr personajele cu multă fantezie... Greu să le mai împerecheze cineva: pe cele din carte cu cele din viaţa reală!
-Ba nuuuu! Nu e greu de loc! Că dacă eu mă recunosc atât de bine, clar! Şi ceilalţi mă dibuiesc! Şi să te ţii de glume dupaia!
-Oh! Îmi pare rău... Dar să ştii că e greu, foarte greu ce îmi ceri... Că eu povestesc poveşti din viaţa mea... Iar tu faci parte din ea...

Şi iată-l pe el, micul pitic verde din grădina de legume, dezamăgit că nu scriu despre el!

Aşa că stau eu acum la fereastra sufletului şi mă întreb:
-De ce unii oameni vor să stea neştiuţi de poveste, iar alţii îşi pun cravata, ba se şi se parfumează cu drag înainte de a ieşi prin poveşti? De ce unii fug de penel, iar alţii vin chiar ei, te trag de mânecă şi cer să fie creionaţi? De ce unii se supără când îi iau din viaţa reală şi îi urc în poveşti de blog sau de carte, iar alţii se supără când nu fac asta?...



Hm?! De ce?! De ce?!

Şi ce mă fac cu piticul ăsta verde, simpatic foc, care tot ţopăie pe lângă mine, rugându-mă să îl bag şi pe el într-o poveste?!

Un comentariu:

  1. De ce exista oameni care au valoare,pe care n-o folosesc ,fara ca ei sa stie, si sa aprecieze, se multumesc cu anonimatul,si altii ar vrea sa fie recunoscuti,apreciati,ca au valoare sau nu...

    RăspundețiȘtergere