sâmbătă, 4 iunie 2016

Godeni – o comună cu tot mai puţini copii, a fost şi a rămas un colţ de rai

Articol trimis la Evenimentul Muscelean şi nepublicat

Comuna musceleană Godeni este un loc ferit de calamităţi, cu mult mai mult decât alte comune argeşene. În ciuda acestui lucru şi a frumuseţii înconjurătoare, tot mai multe case rămân părăsite. Câteva au atras interesul bucureştenilor care, după ce le-au renovat, au ajuns să le folosească, când şi când, drept case de weekend şi locuri pentru grătare şi petreceri. Dar în rest, an după an, locuitorii permanenţi se împuţinează văzând cu ochii.
Bunăoară, pe strada Marghiţoi, din 5 case doar 2 mai sunt locuite permanent, iar oamenii povestesc cu tristeţe că sunt zile în care “în drum spre magazin ca să cumpăr pâine, nu mai întâlnesc pe nimeni… De parcă ar fi tot locul părăsit… Odată, uliţa era plină de copii, acum mai sunt doar câţiva în tot satul… Anul trecut am numărat 42 de suflete care s-au dus… Şi de născut nu s-a născut niciunul…”
Din acest motiv, orice iniţiativă care ar putea duce la repopularea comunei, e primită cu braţele deschise de oamenii din Godeni, care se bucură sincer de vizita oricărui nepot sau strănepot venit pe aici. Dacă acesta mai are şi planuri de stat pe o perioadă mai lungă, e susţinut şi încurajat zilnic.
În capul străzii Marghiţoi locuieşte un om ajuns la 95 de ani, care a dorit să îşi păstreze anonimatul. “Nu mi-a plăcut niciodată să atrag atenţia asupra mea..”. Îl întreb cum explică faptul că Godeniul, deşi este un colţ de rai, a ajuns să fie subpopulat. Răspunsul lui vine, dincolo de negura vremilor, astfel: “Comuniştii şi colectivizarea sunt de vină...”
Îi admir energia şi vivacitatea cu care, încă, mai face treburi prin ogradă şi îl întreb care e secretul şi cum a ajuns la vârsta aceasta înaintată. “Cu cumpătare… Eu nu am băut şi nu am fumat…”

Aşa o fi… Cine ştie?! Eu cred, însă, că locul acesta, uitat de Dumnezeu, este un loc binecuvântat. Mai rămâne doar ca tinerii să îl redescopere şi să îl trezească la viaţă. Poate şi cu un mic ajutor din partea edililor locali.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu