sâmbătă, 2 iulie 2016

Breviar printre picuri

Plouă. Dintâi a plouat cu soare. Am profitat de ambiguitate şi am făcut, în grădină, un duş. În costum de baie. La duşul improvizat dintr-un butoi.
Ploaia s-a oprit taman când am terminat. Aşa că am lenevit pe scaun. M-am uscat la soare cu părul răsfirat în vânt. Pe umeri.

Pur si simplu. Inspir. Expir.

Un fluture viu colorat s-a oprit pe aleea dintre roşii.

Am cules un buchet superb de flori de pe pajiştea din spatele casei. Azi doar violet şi galben.

Găinile ciugulesc într-una din uşa de la budă. Au făcut o gaură în partea de jos. Acum, când stai pe tron, eşti spionat de câte un cap curios, cu creastă, care te priveşte de jos în sus, pe sub pantalonii lăsaţi în vine. Când cu un ochi când cu altul. O să le fac o poză, promit. Sunt haioase!

Da, plouă. Încă.

Ieri nu am avut internet! Motivul? Cică un abonat a montat invers modem-ul. E un nene pe aici care are limbrici.(Chiar el le-a zis băieţilor de la cablu că l-a mâncat în fund să deconecteze modemul şi că apoi nu a mai ştiut cum să-l pună la loc). Oare cum o fi făcută reţeaua asta prin Godeni?! Că, se vede treaba, dacă unul are limbrici, pică net-ul!

Mai pică şi semnalul de la TV – dar de ăsta nu îmi prea pasă.

E fain să vezi cum cresc sub ochii tăi legumele puse de tine în grădină. Cele mai bune 5 căpşuni din viaţa mea, au fost cele culese din crescătoria noastră de căpşuni. În peturi. Ce dacă erau mici şi scofâlcite?! Credeţi-mă: aşa căpşunele gustoase n-am mâncat veci!

Roşiile se văd pe sub frunze. Mici, verzi. Cresc de la o zi la alta.
Castraveţii abia au mijit. Ne minunăm că nu au înflorit dintâi.
Mazărea e în floare.
Trebuie nişte araci. Pentru fasole.

Acum câteva zile am fost în pădure după lăptoşi. Minunată plimbare!
Ajunsă acasă, cu două traiste mari pline cu ciuperci, am căutat pirostiile, am scos ceaunul, am făcut focul şi am fiert vreo două ore la ele. Sunt mândră de primul meu foc sub un ceaun pe pirostii.
Din păcate, rezultatul – lăptoşii fierţi, stropiţi cu oţet şi usturoi – nu m-a încântat deloc. Erau amari. Ba se şi înverziseră un pic de la usturoi. I-am aruncat.
Vecinii m-au mustrat. Că cică aşa e gustul lor. Şi că sunt buni.
Mie nu mi-au plăcut deloc. Dar am păstrat plimbarea prin pădure, lecţia despre plante medicinale(acum ştiu să deosebesc coada calului de brădeţ) şi bucuria de a fi făcut primul meu foc la pirostii.
Cine ştie, poate data viitoare o pun de o mămăligă!

Am găsit în fundul livezii un cireş sălbatic. Din cireşele amare culese am pus-o de o cireşată amară. Azi degustată. Succes total!
 
Cum e viaţa la ţară?
Nu e comod să te trezeşti în fiecare zi la 6 ca să dai drumul la găini. Buruiana creşte mereu prin
grădină. Apa trebuie adusă cumva de la fântână…
DAR!
E al naibii de fain să strângi ouăle din cuibar! Să mănânci un morcov mic, taman scos din pământ! Să găseşti încă o roşie sau un castravete pe sub o frunză! Să ţi se oprească o clipă inima în loc când o vietate măricică îţi taie calea, noaptea, prin curte şi să te linişteşti, într-o cascadă de râs, când realizezi că era un arici! Să faci un duş cu apă călâie, din butoi, într-o ploaie cu soare! Să hoinăreşti pe dealuri şi prin păduri în căutare de ciuperci sau alte minunăţii dăruite de natură! A, da! Şi să mănânci frăguţe culese de la poala pădurii!



Acum zâmbesc. Căci îmi e bine şi mă simt ca în sânul lui Avram.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu