duminică, 22 octombrie 2017

De ce tot pleacă Iza?!

Am ajuns în punctul în care ştiu cine sunt. Şi îmi intuiesc potenţialul. E încă latent în mine, neexprimat decât sporadic.

Sunt femeie. O femei frumoasă şi liberă.
Menopauza m-a pus la un moment dat pe margine, m-a debusolat pentru aproape doi ani. Dar aveam nevoie de ea pentru a-mi descoperi adevărata capacitate de creaţie. Din procreaţie să trec la creaţie.

Sunt un om solitar căruia singurătatea nu îi displace. Deloc!

Şi mai ştiu acum despre mine că sunt un om care are nevoie de un partener de viaţă! Unul independent, unul care se respectă, unul care are propriile vise şi propriul drum! Un om de la care am ce învăţa. Un om cu care să pot vorbi despre orice şi căruia să nu fie nevoie să îi explic evidentul. Un prieten bun, dar şi un iubit tandru şi afectuos. Pentru că ştiu că sunt o femeie tandră şi afectuoasă, într-un cadru potrivit.
Din păcate, o vreme, dezamăgită de relaţiile pe care le-am avut, am negat vehement această dorinţă! Dar acum o recunosc! A fost în mine dintotdeauna!
Eu nu am visat nici să am casă sau cariera, ci să am un partener pe care să îl iubesc şi care să mă iubească!

Tot ce am duc cu mine. Ceea ce simt şi ştiu despre mine şi despre cei din jur – care sunt tot reflecţii ale mele. Eu sunt peste tot, şi recunoaşterea a ceea ce sunt, este singura avere pe care o am.
Altceva nu am. 
Poate doar un laptop şi o cameră foto. Dacă mai găsesc şi o conexiune bună la internet, am totul! Pot crea lumi întregi în doar câteva minute!

Am o imaginaţie incredibilă! Şi o mare capacitate de a dibui povestea din spatele măştilor.
Sunt o umanitară – ca să nu zic sociopată cum mi-a zis odată un prieten. Iar oamenii din jur, care întruchipeaza doar alte laturi a ceea ce sunt – uneori fricile şi temerile adânc îngropate, moştenite din neam, alteori visele, dorinţele şi potenţele mele – sunt oaze de autocunoaştere.
Pot sta ore în şir ascultându-le poveştile, sau doar urmărindu-i pe stradă.

Nu ma plictisesc niciodată! Da, sunt un om care nu se poate plictisi! Mereu e ceva interesant de înţeles, de cunoscut, de descoperit. Da-mi o foaie şi un pix şi îţi voi scrie în cele mai mici detalii povestea vecinilor de la masa noastră! Sau îţi voi rescrie viaţa – spune-mi doar cum vrei sa fie finalul!

Depresiile apar doar atunci când nu mai sunt pe drumul meu. Când am pierdut congruenţa dintre ceea ce simt şi ceea ce fac. Sunt… felinare pe calea pe care o urmez! Primele semne că nu pe acolo trebuie să o iau!

Nelipsite au fost în ultimii ani! Şi acum ştiu de ce! Sunt cei mai buni prieteni ai mei! Primii care mă trag de atenţie că iar am luat-o pe arătură!

Da, am nevoie de un partener. Dar nu unul, oricare! Am suferit prea mult până aici ca să îmi mai permit… compromisuri! Am nevoie de un partener care să mă potenţeze! Unul care are viaţa lui, drumul lui, care se respectă şi ştie ce vrea. Un partener lângă care să cresc.

Un ultim partener. Ultimul din viaţa asta.

O vreme am crezut că el ar trebui să fie un fel de… guru! Chiar m-am gândit să mă retrag cu totul din viaţa cotidiană şi să mă izolez în vârf de munte, într-o meditaţie continuă.
Acum ştiu că nu acesta e drumul! Am fost acolo, în vârf de munte, şi depresia îşi făcea simţită prezenţa. Toţi în jur păreau a fi fericiţi, şi, prin mimetism, am ajuns să cred că acolo aş putea fi şi eu fericită! Dar nu e aşa…

Eu mai am ceva de făcut aici. Calea mea nu e prin vârfuri de munţi. Nu în viaţa asta! Acest ultim partener nu îl voi găsi acolo. El e aici, în viaţa reală! În viaţa cotidiană!

Şi, probabil, şi el în aşteptarea aceluiaşi ultim partener.

Iar Iza a tot plecat pentru că nu acela era drumul ei.

Curând, însă, Iza nu va mai pleca…

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos ! Foarte frumos ! Spui ca ai imaginatie ? Pai daca unesti talentul de a scrie cu imaginatia iese o scriitoare de romane de succes. Da-i dracului pe toti alcoolicii si pe toti curvarii. Astia n-au nicio valoare. Fire de praf de care gasesti peste tot.Au si ei rostul lor de a ne arata cum nu trebuie traita viata. Vrei o familie ? Mi-e teama ca nu mai e posibil.In felul in care gandesti acum trebuia sa gandesti prima data. Atunci trebuia sa ai capacitatea de a vedea ce se ascunde sub masca primului tau iubit si apoi sot. Ai fost poate orbita de dragoste si nu i-ai vazut adevaratul chip. Este greu sa pleci la tinerete, prima data, de langa un barbat. Apoi e din ce in ce mai usor. Barbatii devin niste sosete pe care le schimbi dupa anotimp sau dupa moda. Asa ca nu mai cauta ceva ce n-ai sa mai gasesti. Chiar daca vei gasi ceva corespunzator, dupa un timp iti vei da seama, la fel ca si acum, ca tot pe aratura ai ajuns. Si nu din cauza soselei. Din cauza ca asfaltul pentru tine s-a terminat de mult. Poate nici n-a existat asfalt. Poate ai fost sortita sa mergi pe aratura toata viata. Punctul tau forte nu este viata de familie alaturi de un barbat. Punctul tau forte in acest moment este talentul tau scriitoricesc care trebuie valorificat la maximum si care iti va aduce satisfactia maxima a acestei vieti care ti-a fost data de Dumnezeu. Dupa ce vei obtine recunoasterea acestui talent, poate, vei gasi ceea ce cauti in prezent.Poate.....
    P.S.- Nu cumva o mostenesti intrucatva pe una din rudele tale ?

    RăspundețiȘtergere