vineri, 24 aprilie 2015

Grădina Rozaliu

Îmi trimisese lista cu cei 20 de trandafiri prin ianuarie.
-Să îmi spui câţi vrei din fiecare!
M-am uitat pe listă – toţi erau magnifici! Arătau absolut superb, iar din descriere reieşea şi un parfum ales. Unii mai robuşti, alţii mai delicaţi... Cum să aleg?! Aşa că i-am răspuns, mai mult glumind:
-Vreau din fiecare soi câte 3 fire! :P

Ana, o prietenă de-a lui Laur, a avut un business cu trandafiri. Ceva cu fonduri europene. Dar, după 4 ani, a hotărât să renunţe la drumul ăsta. S-a apucat de teologie. Sau a luat-o pe altă cale, cum a zis Cezar. Şi toţi trandafirii au fost dăruiţi. Iar eu am fost unul din oamenii aleşi să se bucure de ei.

-Gata! I-am trimis. Vezi că în cel mult 4 zile trebuie plantaţi.
-Câţi ai trimis?
-Păi câţi ai zis că vrei!
-Tu ai înnebunit?! Eu am glumit... Unde să pun...60 de trandafiri?...
-Lasă, măi, că nu sunt decât 3...
-Aaaa, ok!
-3 plantezi la tine în grădină la serviciu, 3 pe drum spre serviciu... Pune 1 şi acolo la cimitir unde ai furat flori.... Îi pui şi tu peste tot pe unde treci ca să te bucuri de ei...
Eu calculam în gând: 3+3+1+...
-Aha! Sunt 20!
-Eeee, nu chiar. Sunt vreo 17 fire.
-Aaaa, aşa e ok. Mă descurc eu cumva cu ei. O să mai şi dau din ei, să ştii. Mercic!
-Dacă dai din ei, opreşte pentru tine pe cei mai frumoşi. Mai ai lista cu soiurile?
-Lasă, măi, că şi fără listă, îi aleg eu pe cei care trebuie aleşi.
-Sau aşa.

Au venit! La 10 seara, cu autocarul de la Bucureşti. Vichingul m-a ajutat să îi aduc acasă. Abia au încăput în portbagajul lui.


Noaptea m-am tot perpelit, întrebându-mă pe unde să îi plantez şi cui să mai dau din ei. Coletul părea enorm, iar eu mă simţeam un pic depăşită de situaţie. Dar şi foarte responsabilă.

...Mi-a trimis băiatul ăsta ce am cerut, a dat şi bani pe transport, iar eu nu ştiu ce să fac acum cu ei??!!... Mâine, nuştiu cum, să faci bine şi să îi plantezi, da?! ...

A doua zi au fost plantaţi toţi.
4 la serviciu în faţa blocului.




3 acasă în faţa blocului. Şi încă 4, tot acasă, în spatele blocului. 1 fir a fost dăruit unui vecin.
În total au fost 12 fire.

La finalul zilei mă simţeam minunat. Obosită, dar împăcată şi fericită.
I-am trimis lui Laur un SMS:
Plantaţi toţi trandafirii. Mă simt minunat. Mercic.

12 trandafiri în grădina Rosaliu.

Mulţumesc Ana, pentru darul minunat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu