joi, 12 noiembrie 2015

Controlorul de troleu

-Buna ziua, biletul dumneavoastră la control.
-Păi nu am…

Aici faţa contrololului radiază de încântare:
-Ooooo, minunat! Vă mulţumesc pentru faptul că mă ajutati să îmi păstrez locul de muncă! Uite, vă validez eu un bilet. Aşa cum eu mă pot plimba pe toate troleele fără să plătesc, puteţi şi dumneavoastră! O zi superbă să aveţi şi să ne revedem cu bine!

Călătorul fără bilet este sincer nedumirit de ceea ce se întâmplă:
-Cum, dar nu îmi cereţi buletinul?
-Aaaa, nu! Că nu am niciun drept!
-Chemaţi atunci un jandarm, sau poliţia să mă legitimeze! Că ei au dreptul, nu?!
-Păi… jandarmul nu vine întotdeauna cu noi… Acum nu e… Şi nu vreau să încerc să vă intimidez prefăcându-mă că strig după el, că e stupid… Chiar nu e niciunul. Iar poliţia… Vă imaginaţi dumneavoastră cum ar fi ca maşina poliţiei să urmărească fiecare troleu în care găsim câte un călător fără bilet?!
-Mda… Ar fi ciudat…
-La fel şi să sunt la 112… Nici măcar nu am voie!
-Dar sechestraţi-mă! Ţineţi-mă captiv până vine cineva să ma elibereze! Duceţi-mă până la cap de linie!
-Doamne fereşte! Ce, dumneavoastră nu ştiţi că dacă reţii mai mult de 20 de minute o persoană poţi fii băgat la sechestru de persoane?! În niciun caz! Puteţi coborâ când doriţi. Ba îmi cer scuze pentru inconvenient, că ştiu că mergeţi la serviciu la ora asta şi nu aş vrea să întârziaţi!
-De ce grija asta ca să nu întârzii eu la serviciu?!
-Păi… de acolo luaţi un salariu, nu?!
-Mda…
-Mă rog, ce mai rămâne din el după ce plătiţi la stat taxele şi impozitele…
-Mda…
-E, o parte din taxele plătite de dumneavoastră ajung şi pe la primăria locală?
-Cred că da…
-E, şi primăria locală nu susţine ea transportul în comun?!
-Ba da…
-E, păi asta nu înseamnă, pe scurt, că dacă dumneavoastră mergeţi la muncă şi aveţi un salariu, automat aţi contribuit şi la transporutul în comun?!
-Ba da! Aşa e! Ba am plătit şi transportul pensionarului care are gratuitatea… Să ştiţi că aveţi dreptate.
-Păi vedeţi?! De fapt, dumneavoastră îmi plătiţi mie salariu, iar faptul că azi nu aţi avut bilet justifică deplin existenţa meseriei pe care o am(dacă se poate numi meserie…), şi care, dacă şi-ar valida toţi biletul, nici n-ar mai fi necesară...
-Să înţeleg că biletul este inutil?
-Eeee, nu... Căci trebuie să vă solicit şi eu  ceva la control. Să am un pretext pentru ceea ce fac, nu?! Cum ar fi să vă abordez cu…”Zâmbetul dumneavoastră la control”!?...
-Haha, ar fi nostim!
-În plus, atenţie: dacă folosiţi transportul în comun când nu mergeţi la serviciu, ci doar aşa, ca să vă plimbaţi, şi nu validaţi bilet devine infracţiune. Numai că noi nu controlăm oamenii decât în timpul programului de munca: de luni pană vineri, între orele 7-20. Nu mai ieşim după orele 20. Şi nici sâmbăta şi duminica. Ce?! Credeţi că ne plăteşte cineva ore suplimentare?! Şi apoi, suntem şi noi oameni – ne mai odihnim, mai stăm şi noi cu familia. Nu?!
-Desigur!
-Dar, chiar şi atunci, eu o să vă mulţumesc că mergeţi fără bilet. Aţi înţeles de ce. Fără infractori, n-ar mai exista controlori, clar! Şi ar trebui să îmi găsesc un job normal, aşa ca dumneavoastră…
-Înţeleg… Nu biletul e inutil, ci controlorul din troleu…
-Corect! Dar, sssst! Asta să rămână între noi… V-am spus-o aşa, pentru că sunteţi un cetăţean model şi înţelegeţi mai multe decât alţii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu