miercuri, 4 noiembrie 2015

Mesaj către mine însămi



Sunt fărâmă de spirit, suflet cald într-o altă viaţă, cu noi hărăziri şi haruri.
Mi-a luat ceva până să le cunosc, să mă lovesc de ele pe peste tot. Acum le ştiu – sunt înscrise cu litere de lumină în aura mea: sunt un om de cuvinte şi potriviri de cuvinte. E de ajuns să mă aşez lângă foaie, să înşir primele imagini, căci întotdeauna simt cum inspiraţia mă vede şi vine langă mine, călăuzindu-mă pentru restul

Uneori nici nu ştiu despre ce voi scrie, ştiu doar că e momentul potrivit. Ca şi cum cineva priveşte peste umărul meu şi aşteaptă să încep, căci de aceea e acolo.

Sunt două entităţi care mă sprijină şi inspiră. De aceea stilul variază.

Una dintre ele e mai răbdătoare. Mă păsuieşte. Mă aşteaptă să le fac toate câte cred eu că trebuie să le fac...

Cealaltă, însă, mă împinge vehement de la spate! E aproape supărată pe mine pentru faptul că nu mă ocup numai de scris. În acele momente un val de lacrimi îmi inundă pieptul, le simt cum ajung în gât, stau o vreme acolo înecându-mă, apoi ţâşnesc prin ochi. Şi strig:
-Vreau să nu mai fie nevoie să fac nimic altceva înafară de a scrie! Vreau să mă ocup numai de scris! Căci inspiraţia e aici, în umărul meu, gata să îmi pună pe hârtie poveşti cu magi şi vise, mesaje calde şi pline de iubire pentru cei din jur, adevăr şi înţelepciune!

Ciudat drum au urmat paşii mei până aici. Căci de scris am scris din prima clipă în care am învăţat să leg cuvintele de imagini. Am fost atunci descurajată şi îndemnată să mă orientez către altceva. De scriitorul familiei şi de profesoara de română. Şi aşa am făcut. Până am redescoperit jurnalul ca metodă terapeutică, când, salvându-mi viaţa(căci, da, vroiam să îi pun capăt...), mi-am amintit de ce aveam în buzunarul cu haruri: darul de a lega cuvintele de imagini. Da, scrisul mi-a salvat viaţa!

Apoi, cu camera foto în mână, am aflat că pot să leg şi imaginile de cuvinte.

Şi, uite aşa, legate din ambele sensuri, ele duc către exterior ceea ce interiorul meu clarifică şi sedimentează în inimă. Mesaje pline de adevăr şi iubire.

Eu asta sunt: un legător de cuvinte şi imagini. Un zeţar în tipografia sufletului.

Şi vreau ca nici măcar o clipă din viaţa mea să nu mai fie nevoie să fac altceva pentru a avea cele necesare traiului. Trimit acest gând direct din inimă către univers şi sunt pregătită să primesc răspunsul la vrerea mea sinceră!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu