vineri, 19 februarie 2016

Plăcinta cu carne de post



O nouă zi.
Prajitura cu frişcă – azi o savarină gigant - o secvenţă de câţiva biţi pentru câteva clipe de uitare, de aparentă viaţă dulce...

Azi am cedat şi am luat şi o plăcintă cu brânză. În geamul patiseriei era un bug în matrice – vânzătoare era tipa aceea blondă, nefiresc de zâmbitoare, care vinde, de obicei, la fast food. Eram pe punctul să îi spun că nici aici nu scăpăm de ea – care se vroia o glumă nesărată, când, din spatele meu, aud o intrebare:
-Ce aveţi de post?
-Covrigi, plăcintă cu brânză, plăcintă cu carne şi iese imediat şi pizza... îi răspunde zâna blondă...

Da, cam aşa ceva avem de post...

-Dar pentru viaţă ce aveţi?
-Un serviciu care nu vă place, un pisoi plângăcios, un fiu urâcios, o minte dusă pe pustiu...

So, ce fac eu aici?...
El m-a chemat să viu la el... Dar şovăi. E o reţinere. Mi-e teamă să nu îl împovărez... Pentru că nu ştiu dacă asta e o soluţie pentru golul pe care îl trăiesc acum. El va fi mai mult plecat... Eu aş sta mai mult singură...

-Ce fac eu acolo, singură, cât eşti tu plecat?
-Scrii, Izuca. Cartea aia. Facem aici tabără de creaţie.

Ideea e faină tare. M-a pus pe linia de plutire. Dar şovăi...
Poate că m-am obişnuit prea tare cu suferinţa asta. Atât de tare că nu mai pot ieşi din ea...

Cum e posibil ca universul să îmi trimită ceea ce am nevoie – o perioadă mai aproape de el, dar suficient de singură încât să creez.... Iar eu să şovăi?...

Cam aşa e cu plăcinta asta cu carne de post.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu