duminică, 3 ianuarie 2016

"Toate se încep în primăvară, Izucă dragă..."

Oare câte poţi trăi aşa, în vârful patului, cu un Ivan la picioare?! În linişte şi armonie deplină cu toate. Chiar şi cu florile uscate din ghiveci. Cu căştile în urechi(Simba doarme, nu ştiu pe unde a umblat azi noapte, dar e ok acum) ascultând Chris de Burgh – love songs… Un dar de la tine…

M-am trezit cu cutia de mesaje plină de tine. Cu mesaje de la tine… Gânduri, flori, cuvinte sincere…
Şi ştiu că eşti acolo, undeva în cizma aceea de ţară, sau în ţara aceea de cizmă… Acolo, în carâmbul ei… Şi te gândeşti la mine. Respiri cu mine. Mă iubeşti.

Iar eu stau cu palmele deschise şi primesc toate senzaţiile şi toată fericirea… Sunt ca o floare scăldată în raze de lumină…

Cum aş putea să le pun toate cap la cap acum?... E atât de frumos, atât de… curat, atât de celest ceea ce simt, dragul meu…

Tu ai venit cu toată cunoaşterea despre iubirea asta posibilă.
Am vorbit despre asta: despre deschiderea  unui bărbat de a se dărui în relaţia cu femeia iubită. Mi-ai spus că în familia ta mai toţi bărbaţii sunt aşa: ştiu să iubească!
Şi atunci am concluzionat noi că iubirea asta e în gene. Nu în AND, ci în gene… Că te naşti cu ea…

Eu doar citisem despre ea. Pe ici pe colo am furat, poate, clipe trunchiate despre posibilitatea infinită de a merge mai departe, dar, de fiecare dată, el, bărbatul, s-a oprit speriat în prag… Căci simţea că pierde teren… Că se lasă în voia sentimentelor… Şi nu ştia ce va urma…

Dar tu, om al muntelui, tu ştii! Tu ştii ce înseamnă să fii acolo sus, la 250 de m de potecă, distanţă pe verticală, fără coardă, singur… Tu cu tine însuţi, liber, aproape de cer.
Tu ştii! Tu chiar ai trăit o iubire mare. Până ce moartea v-a despărţit. Şi dincolo de ea…

Şi ai venit acum cu toată cunoaşterea asta pe drumul meu.
Fără să ştii, ai găsit exact cuvintele potrivite… Tonul potrivit… Ca să mă linişteşti, să mă domoleşti, să mă faci să rămân lângă tine, uneori cambrându-mă ca un inorog înaripat, dornic să se mai arunce încă o dată din înalt… Tu mă mângâi uşor pe grumaz… Mă linişteşti cu vorbe abia auzite… Iar eu rămân cuminte… Mai bat uşor, a nerăbdare, cu copita în nori… Tu îmi şopteşti din nou că lucrurile noi se încep în primăvară… Eu nu ştiu să fac planuri, căci asta sunt: le iau toate exact aşa cum vin, năvalnic, călare pe vânt şi curcubeu, le urc năprasnic şi le cobor cu zgomot bubuitor toate culmile. De cele mai multe ori cad ca un zmeu din înalt. Atunci mă doare…

Dar tu ai găsit exact cuvintele potrivite, ca într-o vrajă, să mă ponderezi… Să mă tragi de atenţie…
Nu le înţeleg eu toate, dar am încredere în tine şi, oricum, îmi e mult mai bine aici, cuminte lângă tine, decât aiurea prin văzduh…

Mă încurejezi să fac ceea ce îmi prieşte. Să nu îmi pun limitări de la nimic din ce îmi place! Fotografie, scris, Godeni… Şi asta mă cuminţeşte cum nu credeam că e posibil.
-Dar, toate se încep în primăvară, Izucă dragă… Căci aşa e rostul.


Aşa ca stau cuminte aici, în pătuţ, sub pătură, cu Ivan la picioare… Şi nu mă mai întreb nimic, doar trăiesc, în simplitate şi… sintonie deplină cu primăvara ce vine… Atunci voi scoate capul din zăpadă şi voi înflori lângă tine, în cele mai curate culori…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu